Generelle salgs- og leveringsbetingelser

Nedenfor finner du informasjon om kjøpsvilkårene våre, levering, retur og angrerett.

Alle kjøp fra Coins.no er regulert av Angrerettloven, og utover dette Forbrukerkjøpsloven. For å handle via vår nettside må du ha fylt 18 år og ha leveringsadresse i Norge.

Kontaktinformasjon:
Aalesund Mynt og Antik Handel
Storgata 19
6002 Ålesund

E-post: kontakt@coins.no
Telefon: 95082776

Betalingsvilkår

Du kan velge mellom to ulike betalingsformer.

Betalingskort

Vi aksepterer Visa og Mastercard. Ved betaling med kort, krypterer vår programvare all informasjon. Dette er for å forhindre svindel. Ingen andre kan tyde verken kortnummer, navn eller adresse når bestillingen sendes over nettet. Vi innhenter alltid autorisasjon fra kortleverandørene for hver enkelt ordre. Kjøpesummen vil bli reservert på kundens kort ved gjennomført kjøp. Kortet belastes først når varene sendes ut fra oss.

Vipps

Vipps på nett betalingsmåte: Man trykker på ikonet «Betal med Vipps» på nettsiden, så legger man inn sitt eget telefonnummer og trykker «neste». Da går det en melding til kjøpers Vipps app, kjøper åpner appen og bekrefter betalingen.

Frakt- og ekspedisjonsavgift på kr. 99,- kommer i tillegg på alle ordrer. Vi sender kun ut mot forskuddsbetaling.

Vi inngår ikke kjøpsavtaler med personer under 18 år. På bakgrunn av ordinær kredittvurdering eller uten annen angitt årsak, forbeholder vi oss retten til å avvise bestillinger helt.

Frakt og levering

Coins.no benytter Posten Norge for utsendelse av varer som har 2-5 virkedagers leveringstid.

Coins.no har begrenset med utsendingstider. Alle ordrer sendes ut i tidsrommet tirsdag til fredag innen kl. 12.00. Vi vil innenfor dette tidsrommet tilstrebe å sende din ordre påfølgende dag. Ved bestilling utenom dette venter utsending til neste tidsrom. Merk: Vi leverer ikke varer til Svalbard eller utenfor Norge.

Coins.no sender varene med to alternativer sporing og erstatning. Standard frakt er kr. 99. Frakt over 5 kg kommer vanligvis på kr. 169. Vi sender ikke med vanlig brevpost.

Alternativ 1 er Norgespakke 0-5 kg 99,-

Kan spores når pakken ankommer Postens terminal (Oslo). NB! Spores ikke ved innlevering.
Erstatning opptil 2500,-
Leveringstid 2-5 virkedager.

Alternativ 2 er Norgespakke 0-10 kg 169,-

Kan spores fra og med innlevering hos post i butikk.
Ved tap eller skade gis det erstatning for inntil 10 000,-
Leveringstid 2-5 virkedager.

Postkontoret gir deg beskjed når pakken kan hentes. Du har to ukers frist til å hente pakken på ditt nærmeste postkontor. Hentes ikke varen blir den returnert tilbake til oss mot at du som kunde faktureres returfrakten.

Vi benytter foreløpig ikke henting av varer i vår lokalbutikk. Vi har dessverre ikke faste åpningstider og varelageret til coins.no lagerføres.

Retur

Ønsker du å returnere, må du selv betale kostnaden for returen. Varen som returneres må være i samme tilstand som den var ved mottakelse. Om verdien er vesentlig forringet som defekt eller tilsmusset kan en verdireduksjon på opptil 100% bli trukket fra returen.

Sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade under transport. Du er som kunde ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender, så ta vare på kvitteringer og eventuelt sporing. Retursummen settes tilbake på kundens kontonummer innen 14 dager etter at varen er mottatt hos oss.

Returadresse:
Aalesund Mynt og Antik Handel
Storgata 19
6002 Ålesund

Angrerett

Kunden har krav på 14 dagers ubetinget angrerett i henhold til Angrerettloven.

Angrerettskjema blir vedlagt ordrebekreftelsen på e-post. Vennligst benytt det vedlagte skjemaet ved returnering av varen:

  1. Fyll ut vedlagt angrerettskjema
  2. Fyll ut emnefeltet med: «Angrerett + (ditt ordrenummer)»
  3. Send e-post til kontakt@coins.no

Reklamasjon, mangel ved varen og tvister

Hvis kjøper har mottatt feil eller skadet vare skal den reklameres innen 14 dager fra varen er mottatt. Kontakt vår kundetjeneste så står vi for returfrakten. Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss en melding om mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Vi refunderer kjøpsbeløpet innen 14 dager, dersom varen er utgått eller uerstattelig.

Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet, www.forbrukerradet.no, Tlf. 23 400 500.

Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også benytte online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på Europa-Kommisjonens nettside http://ec.europa.eu/odr.

For mer informasjon om hvilke rettigheter du som forbruker har, anbefaler vi deg å besøke forbrukertilsynets nettside https://www.forbrukertilsynet.no/netthandel.